Jeg elsker deg! = Te iubesc!

Jeg liker deg, og jeg vil gjerne bli kjent med deg bedre. = Te plac si mi-as dori sa te cunosc mai bine.

Er du singel? = Esti singur(a)?

Er du gift? = Esti casatorit(a)?

Jeg tok med noen blomster. = Ti-am adus niste flori.

Du er veldig vakker. = Esti foarte frumoasa.

Du er veldig kjekk. = Esti foarte frumos.

Du er veldig søt og har en fin kropp. = Esti foarte dragut(a) si ai un corp frumos.

Vil du gå for en drink? = Vrei sa iesim la o bautura?

Va er din favoritt mat? = Care este mancarea ta preferata?

For en kaffe eller en øl. = Pentru o cafea sau la o bere.

Jeg vil gjerne fortelle deg hvor mye jeg elsker deg. = As dori sa iti spun cat de mult te iubesc.

Jeg ønsker å presentere dere for mine foreldre. = Vreau sa te prezint parintilor mei.

Ønsker du å være min venninne / kjæreste? = Vrei sa fii prietena mea / prietenul?

Hva var din første inntrykk om meg? = Care a fost prima ta impresie despre mine?

Hva er din oppfatning av en ideell dato? = Care e ideea ta pentru o intalnire ideala?

Er dette din første gang? = Este prima data pentru tine?

Hvilken sang vil du har samleie? = Pe ce cantec ti-ar placea sa faci dragoste?

Hva elsker du mest om meg? = Ce iubesti cel mai mult la mine ?

Hva vil du at jeg skal kalle deg som? = Cum ti-ar placea sa te numesc?

Hvis du kunne elske med meg hvor som helst i verden, hvor ville det være? = Daca ai putea sa faci dragoste cu mine oriunde in lume, unde ai vrea sa fie?